onsdag 15. juni 2011

Kunst på Kreta?

Har nettopp kommet hjem fra en uke i sol og varme i Chania. Det jeg liker spesielt ved oppdagelseturer på nye steder er å finne små gallerier og utsalg av lokale rarieter under samlebegrepet kunst.
Sist vi var der, i 2009, fant jeg et lite galleri i en smal gate, drevet på dugnad av en gruppe lokale kunstnere. Jeg falt for dette metallarbeidet. Dessverre var det omgjort til kafé nå.
.

Nede ved havnen har de et annet galleri som selger lokalt håndtverk. Der fant jeg denne, utskjært i tre.


Chania har flere handlegater, i gamlebyen ligger småutsalgene på rekke og rad. Der fant jeg denne søte uglen, i metalkunst.


Etter etikketten å dømme, så er nok dette fra Tyskland, så ikke helt lokal.....


1 kommentar:

  1. Fina ogglå! Fine ferie mao. Blei rett og slekk kreative :-)

    SvarSlett